Monday, November 16

What The Fake!!

Kadang-kadang kite tak dapat nak wat kesimpulan ngan ape yang sebenanye terjadi pada life kite everyday.. kite just lalu that path ngan keadaan yang kite sendiri bingung sebab kite taktau ape sebenarnye yang dah jadi.. bende ni wat aku rase ade sedikit ketidakadilan..tapi walau apepun Allah maha mengetahui..rase cam everything is fake..ENOUGH!!! Aku dah tak larat sangat dah..Nak ape lagi dari aku?? Tak cukup ke ngan ape yang ko dah wat kat aku?? Skang ni ko yang memutuskan untuk idup ngan care idup ko dan aku ngan care idup aku.. aku tak penah mintak pun sumer ni..tapi ko yang nak..tak kan aku nak terhegeh-hegeh merayu bia ko patah balik ngan keputusan yang ko dah buat..huh wat the fish!! I'm not that kinda girl!

Tadi aku mengemas-kemas ag..3 ari tak siap-siap ag nih..menciiii tau tak.....nak nangis pun ade...tetibe aku terjumpe sampul surat besar..ape yang ade kat dalam sampul tu? huaahuaa...All the things about us... but now..everything was over!! I've to realize..ok,ape yang aku dah jumpe adalah another part of RM1 yang aku dah potong last year of 2007..aku memang tak sayang duit...bluweekkss~~~

Tapi cume sebahagian je..mane ag sebahagian? Ade pade seseorang..i'm wonder that is he still keep the another part? I don't know..whatever it is, i'll always keep my part..for those yang ade another part, kindly please raise your hand...thanks..Now what should i really really do is cari something yang bleh wat aku happy untuk diri aku sendiri..i'm not a beggar..eee...tamao!!

I have something on my mind that is so difficult to put it in words..cume aku terpikir what if boys tetibe cakap camni, "Sayang, knape sayang sayangkan abang,knape sayang cintakan abang? Nanti bile sayang dah sambung blaja atau keje,sayang akan jumpe orang lain yang far much better dari abang..lagipun abang tak sebaik macam orang lain..sayang bleh dapat orang yang takkan wat sayang sedih especially" just 'example'..Bile aku terpikir akan kate-kate itu..ape maknenye???  arrrggghh shit!! Maknenye He's Just Not Into You! Paham tak? Tu adalah the very very nice words yang boys always ungkapkan bile die dah ade someone else or die mmg dah tanak kat kite.. eee bagi aku, once lelaki dah cakap kat kite camtu, die memang dah taknak kite langsung and hoping totally are wasting your time.. Menangis gile-gile pun blum tentu boy tu bleh trime kite balik..ntah-ntah pandang sebelah mate pun dah tak hingin dah..so takyahla nak susah susahkan diri jadi cam orang tunggu buah yang takkan gugur-gugur..cukup cukuplah.. cut off everything.. but bohonglah kalau tak rindu..terpulanglah nak wat camne nak lawan perasaan tu.. kalau dilayan, sampai mati pun takkan sudah agaknye..so kenela pandai-pandai control..tapi aku..huhuhuhu cam boleh je..

Jadi skang ni takyah nak pikir sangat keadaan orang lain..pentingkan keadaan diri sendiri dulu..orang tu belum tentu pikirkan kite yang kite nak sebok-sebok pikir orang tu sangat wakpe kan? But kite ni kadang-kadang mulut je cakap camtu..dalam ati lain sebenarnye..aku cume ade harapan dalam doa..tu je..selebihnye,aku serahkan pade Allah sebab die Yang Maha Mengetahui..



Nota kaki: Kejap datang kejap pergi..

1 comment: