Monday, April 11

Ke’sibuk’kan Part 1

Sepanjang minggu lepas, saya sangat kesibukan..minggu ini pun sama juga..sampai minggu yang terakhir bulan ini..macam wakil rakyat..seluruh hari-hari saya terisi dengan perkara yang berfaedah..haha..iye ke? Ok, minggu lepas, ada training.. tapi 1 hari saya skip sebab saya kena PMS..seluruh organ saya macam stuck pada satu bahagian dan saya perlu bertahan sehingga saya pulang ke rumah kerana semasa PMS saya datang, saya still di office.. 

Then setelah malam menjelma, saya perlu settlekan segala kerja untuk pergi ke career fair keesokan hari.. the most important thing yang saya risaukan ialah gambar saya yang masih belum di print lagi.. walaupun tak secantik mana, tapi perlu di tepekkan pada resume saya.. dengan bantuan kekasih hati, dia keluar sebentar dari tempat kerja untuk temankan saya mencari kedai yang ada perkhidmatan printkan gambar saya dan kawan-kawan..merata saya car..dan setelah bermati-matian mencari, saya jumpa satu kedai ni..cyber café version old-old punya..tengok tauke pun tahu dah..mesti dia bukak cyber café ni sedekad yang lalu..huhuhu…tapi isokey, die sanggup printkan gambar saya dan kawan-kawan.. tapi kertas pula tiada malam tu..jadi kekasih hati telah menawarkan kereta beliau..wow..sayang lebih la…macam faham-faham saja saya perlukan kenderaan untuk pergi uruskan tentang keperluan saya..(senyum-senyum sorang-sorang)..
Saya balik ke rumah malam tu dengan keadaan yang agak letih dan serba salah (sedikit) pada kekasih hati sebab telah menyusahkan dia (menyesal sekejap je saya ni!).. balik rumah, tengok pula resume yang kekasih hati printkan..alahai, ade kesilapan pula.. rasa bagai nak menangis..banyak sungguh dugaan hari ini… tak mahu berfikir panjang..terus tidur.. esok pagi perlu fetch dia balik kerja dan saya perlu bangun awal..dengan harapan saya akan tenang sedikit setelah bangun dari tidur..

Keesokkan pagi, saya bangun agak awal sedikit.. saya siap-siap untuk keluar ambil kekasih hati… sebelum keluar, saya ambil semula resume untuk mengadu bahawa terdapat kesilapan sedikit.. tidak berharap untuk mendapat khidmat print percuma lagi, tetapi sebagai pengajaran, selepas ini, perlu ada inisiatif untuk check dulu semua segala sebelum print..setelah mengadu, kekasih hati rasa bersalah dan cadangkan agar patah balik semula ke tempat kerja dia untuk print semula resume saya..saya pula yang serba salah.. dengan rasa tanggungjawabnya, dia masuk semula ke tempat kerja dan printkan resume saya.. sudahlah semalaman kerja, tiba-tiba perlu extend pula masa untuk tidur pagi itu… terharunya rasa bila dia buat untuk saya.. setelah siap semua, saya hantar kekasih hati pulang dan saya pun pulang.. bersiap-siap untuk ke TM Point pula.. Subscribe Streamyx untuk rumah sewa.. Lepas siap semua, baru saya pergi print gambar dan terus bergegas ke career fair yang dibuat dekat PISA.. PISA sanagt crowded masa saya datang tu..almaklumlah career fair bukan selalu..jadi semua orang tak nak lepaskan peluang.. saya parking agak jauh.. semasa melalui jalan nak masuk hall PISA, saya lalu dihadapan satu wedding function..tetiba terberangan sekejap if saya yang duduk diatas pelamin itu..alangkah indahnyaaaa…..aishhhh kepala sudah kelain pula..

Sampai dekat dalam tu, saya terus pergi registration dan pergi dekat tempat yang berkaitan untuk submit resume saya.. gambar yang saya print tadi saya minta tolong kawan saya cut and paste pada resume saya..hohoho..saya kan bos.. selesai siap semua, berjalan sampai kehujungnya dan resume saya dan kawan-kawan pun telah diserahkan kepada beberapa company yang berkaitan, saya pulang kerumah.. dan kebetulan ada keperluan rumah yang telah habis, jadi singgah sebentar di Giant untuk berbelanja.. then inform kekasih hati yang kereta masih ada pada saya.. tak lama lepas itu, dia call saya semula dan minta saya hantar kereta tersebut segera..dengan keadaan kelam kabut, terus pergi bayar  untuk barang yang saya beli dan bergegas pergi kerumahnya.. bukan mahu rushing atau apa, kekasih hati ada majlis makan-makan dengan kawan-kawan di tempat kerja beliau..inilah masanya untuk mengeratkan silaturrahim.. saya pulang ke rumah dengan keadaan yang sangat letih.. Lepas maghrib tu, roomate saya ajak pula ke pasar malam.. saya pun keluar lagi untuk sekalian kali..malam itu, dekat pukul 12 juga saya tidur.. letih yang amat…dan esok…. Ada lagi satu program yang telah dirancang bersama teman-teman serumah…

Dan cerita pun bersambung……………………………………………………

No comments:

Post a Comment