Wednesday, May 26

kebahagiaan dalam perpisahan

itu tajuk yang aku rasa sangat glamour sekarang..
mana-mana wall,page,profile kat facebook penuh dengan link-link klip video tajuk itu..
aku pun sama..tak nak ketinggalan dan mahu juga join sekali sebab aku sudah minat dengan jejaka itu..
boleh tahan juga ya..(tapi tak dapat challenge dengan D3@LOV@ saya)...
tak terkira banyaknya putaran lagu tersebut di winamp..tak mengapa, selagi masih mampu dengar, dengar lah selagi boleh..jika sudah jemu nanti, pasti akan ditinggalkan juga..

begitulah adatnya..setiap kali kita menyukai akan sesuatu, kita suka hingga tidak memandang yang lain dan begitu juga sebaliknya..

Allah berfirman: "Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu; Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui" (Al-Baqarah 2:216)

saya perlu tahu bahawa rancanganNya adalah yang terbaik...
saya perlu ingat bahawa segala yang berlaku adalah ketentuanNya....
saya perlu sabar untuk menunggu hikmah dariNya....
saya perlu tabah untuk menghadapi dugaanNya dan
saya perlu terima segala yang terjadi adalah suratanNya....
ini kerana Allah Maha Mengetahui.....

1 comment:

  1. i like the last six sentences of this post..
    tengs 4 sharing and advices..

    ReplyDelete