Wednesday, October 28

When My Heart Speak

Tetibe aku terjage dari tid0.. why? is that anything yg ganggu tid0 aku ke? nope.. xde ape yang mengganggu tido aku instead of nak terkencing or nightmare..aku terbangun then tetibe teringat sangat2 kat someone ni..entah ape yang die ngah wat skang ni? sihat ke tak? makan ke tak? life die ok ke tak? duk kat sane ok ke tak? sumer aku nak tau..why? entahlah..aku pun taktau..bile aku bace balik diary lame..OMG..berjujuran air mate aku..supposed aku dah tak patut ingat ag..but truly, aku miss sangat2.terkenang sumer kenangan lame..macam2lah.. ooo lagi laju je air mate aku menitis..Ya Allah permudahkanlah segale urusan hambaMu..

Dulu bile aku ade masalah, bile aku sedih, bile aku rase ade yang tak kene,ade tempat tuk aku story everything ape yang aku rse..skang dah takde ag dah..sumernye dah pergi..aku pendam dan simpan sensorang..dah tak larat dan tak tertanggung dah.aku tak tau salah sape sumer ni..bagi aku setiap orang wat silap.now aku kene accept and realize all this things.. huaaa..aku patut terime kenyataan utk tidak mengharapkan sesuatu yang takkan terjadi menjadi kenyataan...kalau boleh aku nak lari jauh-jauh dari sini.aku tanak dengar,tengok dan amik tau ape yang jadi..tp aku tau..tak mungkin aku bleh lari..aku kene hadapi sumer tu..sanggup ke tak sanggup..tu dugaan aku..

Aku bukan jenis orang yang suke kecoh2 atas sesuatu bende.bagi aku, the past is unchangeable. its always past..aku bukan jenis orang yang suke mengungkit..aku bukan juge jenis orang yang suke memperbesar2kan sesuatu perkare di+ plak kalau salah tu dr aku...aku tau la aku dah wat salah..takyah la nak ungkit sampai 100x! aku paham bahase la! mungkin sbb kebaikan aku yang teramat sangat buat orang mudah 'pijak kepale' aku? macamtu ke?? aku dah taknak orang maki hamun aku lagi..aku serik dah..seolah2 aku ni takde maruah.. org ckp aku macam2..wat so ever lah sbb 1day ape yang die wat kat org akan balik semule pd die.. then mase tu baru die tau langit tu tinggi ke rendah..camne rasenye bile org lain plak wat camtu kat die..pk pkai utak la sikit..aku pun manusia gak..ade ati dan perasaan bukan gravestone yang keras ati.. aku selalu sangat jage ati dan perasaan orang.aku selalu korbankan ape yang patutnye aku pentingkan utk diri aku sbb orang lain..patut ke? sampai bile? aku rela susahkan diri sendiri sebab orang lain..dan sampai sekarang ni patut ke aku kene wat sumer tu ag? noway! aku dah letih dah..enough!!!

And now..aku kene lebih pentingkan untuk jage ati aku dulu..malas nak pk orang lain sangat..nak puaskan ati sendiri pun terkial2 ape ag nak puaskan ati org lain..mmg susah..masing2 dah matang dan dah bleh pk..things happened for a reason..just let it be..sometimes silent is the best way to hide the real emo..takut kalau aku tunjuk emosi sebenar ade yang sakit hati nnt..Ya Allah aku masih waras..


Aku mish sangat kat dia..semoga Allah selalu beri dia petunjuk dan merahmati kehidupan dia..amin~

2 comments:

  1. mmg payh utk melupakan apa yg dh sebati dlm diri..dan pcayalah, DIA juga x pnh melupakan dirimu.

    ReplyDelete