Monday, July 15

Kadang-kadang percaya juga pada pepatah 'What You Give, You Get Back'

Salam semua.. Alhamdulillah. Dah 6 hari kita menjalani ibadah puasa. Semoga amalan kita semua diterima Allah. Alhamdulillah juga rezeki dari Allah masih ada dibulan yang mulia ini.

Sebagai manusia, kadang-kadang saya percaya pada ayat 'What you give, you get back'. Sama juga dengan ayat 'What you give is what you get'. Sama jugalah dengan ayat 'What goes around comes around'. Dan sama juga macam 'Karma'. Semua itu datang dari kita. Baik yang kita bagi, baik jugaklah yang kita dapat. Begitulah sebaliknya. Saya yakin, kalau setiap orang faham akan potongan ayat ini. Kita sentiasa akan melakukan kebaikan. Yang saya doa, semoga awak diberi petunjuk dan hidayah dari Allah. Time awak minta tolong, push saya, force saya, saya turuti. Tapi bila time saya, awak buat lengah-lengah. Malah cuba mengelak dan jauhkan diri dari saya. Kawan apakah ini? Inilah sebahagian manusia yang saya rasa, mereka cuma fikir untuk diri sendiri sahaja!


No comments:

Post a Comment