Sunday, August 7

Salam Ramadhan Al-Mubarak

Rasanya sudah lambat tapi rasa macam belum terlewat untuk mengucapkan selamat berpuasa kepada semua kawan-kawan sekalian dan sahabat handai sekalian... ^______^

Semoga dapat menjalani ibadah puasa dengan sempurna... amin...

Bercakap mengenai puasa... saya ada benda untuk dikongsi bersama.. kiranya ini adalah entri pukal sekali...ngeee~~... ok benda tersebut ialah:

  1. Saya memulakan kerja untuk yang pertama kali setelah habis belajar pada 1 ramadhan... Alhamdulillah... rezeki dari Allah sempena bulan yang mulia... walaupun hanya pekerjaan yang biasa2 saja, tapi sangat bermakna bagi saya kerana inilah masa untuk saya menimba pengalaman... selepas setahun, saya mahu cut contract..hehehehe... sangat tidak berpatutan ye... hahahaha.. biar saja masa yang menentukan... just follow the flow... =)
  2. Hari kedua berpuasa merupakan hari ulang tahun kelahiran saya yang ke..... tetttttttttttttttttttttt.... hihihi... itu rahsia awet muda saya...nanti2 saya bagitahu ya... *gediksnyeeee... hari keputerian saya jatuh pada bulan puasa..Alhamdulillah... saya masih berpeluang untuk memperolehi nikmat darinya...
setakat ini, hanya dua kisah yang ini saja kot... tunggu sehingga habis ramadhan..mungkin benda-benda-benda tersebut boleh jadi sampai bilangan yang ke-30...huahuahua.... tunggu saja ya.. pasti ada...kalau tak 30 benda pun, pasti ada pertambahannya.. mungkin akan ada 3 benda saja nak cerita selepas ini... apakah yang saya mengarut ini...

Okeyh.. semalam saya dan kekasih hati serta kawan-kawan beliau telah book 1 restoran ala-ala korean style untuk berbuka puasa... sangat kenyang sekali.. ambil lah seberapa banyak makanan pun (kalau boleh habis makan) then, bakar sendiri.. restoran ini macam korean style.. layan diri dan bakar sendiri.. bukan bakar diri ye.. bakar makanan mentah yang telah mereka sediakan.. kita pilih dan ambil, then kita bakar hingga masak dan makan sampai kenyang dan perut buncit... erkkk alhamdulillah.. makan sampai tak boleh bangun.. akibat daripada itu, perut saya rasa macam nak membuncit dah.. hahahaha....





Okeyh... setakat itu sahaja kemeriahan yang dapat saya rakam.. nanti kalau ada gambar lain, saya add on lain ok..sekian....


P/s: i love my family very-very much and i love my kekasih hati too........

2 comments:

  1. kenapa anda letak gmbr mknn di waktu bulan puasa nih. saya sgt lapar dan terliur tgk gmbr2 itu. lain kali warning dulu, bleh tgk lepas kul 7 mlm. baru x terliur. hehehe.

    ReplyDelete
  2. wah..sangat meriah! dan tahniah for ur new job!! =D

    ReplyDelete